Bråttomfärs



Jag tror inte att jag hittar på när jag säger att det bara är jag som inte alltid har tid att stå i köket. Här kommer ett perfekt recept till alla oss som har bättre saker för oss än att leka mattanter. Receptet heter bråttomfärs och jag tror namnet säger allt.

Innan du börjar, se till att dessa ingredienser finns hemma:
200 gram köttfärs (helst nöt, det är godast)
1.5 dl löksoppapulver
1.5 dl gräddfil
1 st ägg


Tillagning
Sätt på ugnen på 200 grader. Blanda löksoppepulvret, gräddfilen och ägget i en bunke. Tillsätt färsen och blanda. Platta ut smeten i en liten smord ugnsfast form. Grädda i 200 grader i 20-30 minuter. Servera till potatis eller ris och en stor portion råkost.

Variation
Anser du dig ha lite mer tid så vet vi alla att färsk lök alltid är godast. Hacka lök och stek innan du blandar den med färsen. Det går också utmärkt att hacka i lite grönsaker i form av paprika och liknande. Oliver smakar också smaskens till denna rätt.

mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0