Korv Stroganoff



Jag har faktiskt aldrig lagat korv stroganoff. Senast jag åt det var när jag bodde hemma (i och för sig är jag bara 20 så det var inte såå länge sedan, men ändå). Det är ju mums filibabba, och här får ni ett smarrigt recept!

Ingredienser
1 msk persilja, finhackad
2.5 dl matlagningsgrädde
3 msk tomatpuré
2 st gula lökar
400 g falukorv

Tillagning

Skär korven i strimlor. Hacka löken och bryn i smöret. Låt korven bryna med en stund. Tillsätt tomatpurén och rör om. Späd med grädden. Koka ett par minuter. Smaka av med salt och peppar. Strö över persilja. Servera med ris eller pasta.

Variation
Du kan göra rätten på creme fraiche istället för grädde och det går utmärkt att ha i paprika eller andra grönsaker du gillar. Detta är bara ett grundrecept.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0