Kycklingwrap med mango och avokado

Åtminstone jag är en vardagslyxare. Jag gillar att lyxa till det med extra god mat ibland och det tycker jag ni också ska göra. Här kommer ett supergott recept på kycklingwrap med avokado.

4 portioner, 15 minuter tidsåtgång.

Ingredienser

1 mango
2 avokados
½ röd lök
8 st sugar snap peas
isbergssallad
4 msk matlagningsyoghurt
2 msk sweet chilisås
4 st mjuka tunnbröd
320 gram kyckling
smör eller margarin

Tillagning

1. Skala och skiva mangon, skala och skiva avokadon, skala och skiva löken, strimla sugersnapsen.

2. Strimla isbergssalladen och blanda den med matlagningsyoghurten och sweetchilisåsen.

3. Smöra tunnbröden.

4. Lägg en klick av isbergssalladen mitt på brödet. Lägg på kyckling, mango, avokado, rödlök och sugersnaps.

5. Vik in nederkanten av tunnbrödet mot mitten. Vik in sidorna på mitten. Vira in tunnbrödet i smörpapper, följt av plastfolie.

Variation
Denna rätt är så lätt att variera att du nog kan räkna ut själv hur du gör. Vill du äta mer närodlade frukter/grönsaker, skippar du avokadon och mangon och satsar istället på gurka och tomat. Du kan självklart skiva äpple och fylla wrapen med, eller det som just du tycker om!

Recept: Åsa Isendahl
Foto: Jurek Holzer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0